Friday, July 3, 2015

وارد کننده پمپ آب جتی – بهتربن قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب جتی – پمپ جتی – پمپ کوزه ای – پمپ فشار بالا (هد بالا) – پمپ آب

پمپ جتی دارای هد (فشار) بیشتری نسب به مدل های مشابه می باشد. بیشتر استفاده این پمپ برای ساختمان های ۳ و ۴ طبقه می باشد.  میزان آبدهی این پمپ ( پمپ جتی ) برای یه ساختمان ۴ طبقه با مساحت ۷۰ متری بسیار مناسب می باشد. نکته قابل توجه در این نوع پمپ ها که باید رعایت شود این است که برای استارت اتوماتیک اولیه پمپ های جتی هرگز نیابد از پرشرسوئیچ (ست کنترل یا همان اتوماتیک پمپ) استفاده نمود. به دلیل فشار بالای ایجاد شده در پمپ آب جتی باعث خرابی اتوماتیک پمپ می شود. بنابر این بهترین روش برای اتوماتیک ساختن پمپ های جتی استفاده از منبع تحت فشار – کلید اتوماتیک تک فاز – پنج راهی و مانومتر می باشد. 

مشخصه های سیستم پمپاژ 

هد : 

برای ارسال مایع با نرخ مشخص از نقطه ای به نقطه ی دیگر در داخل یک سیستم به فشار نیاز است این فشار باید به اندازه ای باشد که بتواند بر مقاومت سیستم غلبه کند ، که به آن هد می گویند هد کل برابر مجموع هدهای استاتیکی و اصطکاکی می باشد .
هد استاتیکی (Static head) هد استاتیکی برابر اختلاف ارتفاع مبدا (منبع مایع) و مقصد (مکانی که مایع به آن ارسال می شود) است هد استاتیکی ثابت و مستقل از دبی مایع است.

هد استاتیکی خود بر دو نوع است :

الف ) هد استاتیکی مکش : این هد ناشی از مکش کردن مایع نسبت به خط مرکزی پمپ است که برابر فاصله عمودی بین سطح مایع منبع و خط مرکزی پمپ آب است. اگر سطح مایع بالاتر از خط مرکزی پمپ باشد ( Suction head) مثبت و اگر پایین تر باشد (Suction litf) منفی خواهد بود.
ب ) هد استاتیکی دهش (Discharge head) به فاصله عمودی بین خط مرکزی پمپ و سطح مایع مقصد هد استاتیکی دهش گفته می شود. 

هد اصطکاکی :

به افت هدی که در اثر اصطکاک سیال با جدار داخلی لوله ها شیر آلات اتصالات و …. ایجاد می شود هد اصطکاکی را افت هد دینامیکی نیز می گویند که مقدار آن وابسته به اندازه لوله جنس لوله ، طبیعت مایع ، تعداد اتصالات و شیر آلات دارد . در سیستم های بسته ( بدون تماس با اتمسفر) فقط هد اصطکاکی وجود دارد (هد استاتیکی وجود ندارد).

No comments:

Post a Comment